Skip to main content

Vesti

Kolektiv FEPPS-a Vam želi Srećan Vaskrs!

20230318 183817 0000

Poseta srednjim školama u Vrbasu

U susret predupisnom periodu  za akademsku 2023/2024 godinu, dana 30.03.2023. godine, tim u sastavu  Prof.dr Raša Rojević, Prof.dr Ljubiša Zdravkovic i Prof. dr Marina Simin posetili su Srednju tehničku školu “4 Juli” i Gimnaziju “Žarko Zrenjanin” u Vrbasu.

Srednju tehničku školu “4 Juli” pohađa 900 đaka  raspoređenih u 38 odeljenja, a na prezentaciji je bilo prisutno oko 100 đaka. Škola ima 4 smera: saobraćaj, mašinstvo i obrada metala, poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane i hemija i nemetali. U prezentaciji koja je trajala jedan školski čas, đaci su pokazali veliko interesovanje  za Fakultet za evropske pravno političke studije (FEPPS). Takpđe, smo predstavili i fakultete koji su dobili početnu akreditaciju u oblasti : informacionih tehnologija, zdravstva, sestrinstva, fizio terapija i saobraćaja.

Gimnazija “Žarko Zrenjanin” u Vrbasu pohađa  650 đaka  raspoređenih u 38 odeljenja i tri obrazovna profila: društveno jezički smer, opšti tip i prirodno matematički smer. Na prezentaciji je koja je trajala jedan školski čas, bilo oko 150 đaka što ukazuje na veliko interesovanje za Fakultet za evropske pravno političke studije (FEPPS). Takođe smo predstavili i fakultete koji su dobili početnu akreditaciju u oblasti : informacionih tehnologija, zdravstva, sestrinstva, fizio terapija i saobraćaja.

 

           

Stipendije i konkursi

Stipendije za studije u Republici Srbiji 2020/2021

 

Fondacija Konrad Adenauer raspisuje konkurs za dodelu stipendije za studente koji studiraju u Republici Srbiji za 2020/2021.  godinuRok za dostavu dokumentacije je: 30. april 2020. godine. 
 
Prijavni formular možete skinuti ovde.
 

Spisak diploma za preuzimanje

Medjunarodna studentska nedelja u Beogradu

Evropska škola debate #6

IZVOD IZ PLANA PREVENTIVNIH MERA ZA SPREČAVANJE I ŠIRENJE ZARAZNE BOLESTI COVID-19

2. PREVENTIVNE MERE I AKTIVNOSTI ZA SPREČAVANJE POJAVE ZARAZNE BOLESTI

U prostorijama Fakulteta, na svakom radnom mestu u radnoj okolini, uključujući i prilaze studentskoj službi i kabinetima Univerziteta, obavezna je primena sledećih preventivnih mera:

Preventivna mera

Aktivnosti

Zaduženje za sprovođenje mere

Zaduženje za kontrolu sprovođenja mera i aktivnosti

Informisanje zaposlenih

Putem elektronske pošte zaposlenima dostaviti pisane instrukcije i uputstva o merama i postupcima za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti, koji sadrže informaciju o simptomima zarazne bolesti

Sekretar

Dekan

Informisanje studenata

Tabelarni prikaz Plana preventivnih mera postaviti na internet prezentaciju fakulteta u odeljak za davanje obaveštenja studentima

Webmaster

Šef studentske službe

Nošenje zaštitne maske

Obavezno nošenje zaštitne maske (tako da maska prekriva usta, nos i bradu) u svim zatvorenim radnim i pomoćnim prostorijama, kao i na dvorištu zgrade Univerziteta

Svi zaposleni i svi studenti

Dekan za zaposlene, a šef studentske službe i predmetni nastavnici za studente

Preventivna mera

Aktivnosti

Zaduženje za sprovođenje mere

Zaduženje za kontrolu sprovođenja mera i aktivnosti

Održavanje lične higijene

Obezbeđivanje zaposlenima dovoljne količine sapuna, ubrusa, tekuće vode i dezinfekcionih sredstava na bazi alkohola za pranje ruku

Sekretar

Dekan

Redovno i pravilno pranje ruku sapunom i vodom najmanje 20 sekundi

Svi zaposleni i svi studenti

Dekan za zaposlene, a šef studentske službe i predmetni nastavnici za studente

Međusobno rastojanje

Držati minimalno rastojanje od dva metra u odnosu na druga lica.

Svi zaposleni i svi studenti

Dekan za zaposlene, a šef studentske službe i predmetni nastavnici za studente

Ograničen broj prisutnih lica u prostoriji

Ograničiti grupne sastanke na 10 lica i u trajanju do 30 minuta (ako nije moguće onda obezbediti fizičku distancu od dva metra)

Organizator radnog sastanka

Organizator radnog sastanka

U prostoriji u kojoj se sprovodi ispit, pored nastavnika može u isto vreme biti prisutno maksimalno troje studenata. Na vratima učionice/amfiteatra gde se izvodi ispit postaviti spisak sa redosledom ulaska studenata u prostoriju.

Predmetni nastavnik

Neposredni rukovodilac

Izbegavati rukovanje prilikom susreta

Svi

Organizator sastanka, predmetni nastavnik

Smanjiti neposredne kontakte

Komunikaciju obavljati putem telefona i konferencijskih poziva

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

Do opoziva nastavu držati online putem video konferencijske veze

Predmetni nastavnici

Prodekan za nastavu

Preventivna mera

Aktivnosti

Zaduženje za sprovođenje mere

Zaduženje za kontrolu sprovođenja mera i aktivnosti

Održavanje radnih i pomoćnih prostorija

Sprovoditi pojačanu higijenu i dezinfekciju radnih i pomoćnih prostorija i opreme za rad (toaleti, kvake na vratima, fiksni telefoni, računarska oprema, dijaprojektori)

Sekretar

Dekan

Redovno uklanjanje otpada i smeća (kante za smeće obložene plastičnom kesom) iz prostorija tako da se mogu isprazniti bez kontakta sa sadržajem

Sekretar

Dekan

Vođenje evidencije o dezinfekciji radnih i pomoćnih prostorija

Sekretar

Dekan

U toku radnog vremena redovno provetravati radne prostorije

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

Pre napuštanja radnog mesta, radno mesto i sredstva za rad ostaviti u stanju da ne ugrožavaju druge zaposlene

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

PRODUŽEN ROK ZA STIPENDIJE FONDACIJE KONRAD ADENAUER

Rok za dostavu konkursne dokumentacije za KAS stipendiju je PRODUŽEN.

Novi rok za dostavu dokumentacije je: 30. jun 2020. godine.


Detaljne informacije,opšti uslovi konkursa, lista neophodne dokumentacije, kao i prijavni formular nalaze se na linku u prilogu:

https://www.kas.de/sr/web/serbien/statische-inhalte-detail/-/content/produzen-rok-za-dodelu-stipendije-2020-2021-2

Ostali uslovi konkursa su isti.

Poštovane koleginice i kolege,

Odlukom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, visokoškolske ustanove mogu nastaviti sa radom u prostorijama ustanove počev od 15. maja 2020. godine, uz poštovanje obaveznih preventivnih mera.

U skladu sa pratećim preporukama Ministarstva, preostala predavanja i konsultacije će se održati putem on-line nastave kao i u prethodnom periodu.

Ispiti iz aprilskog i majskog ispitnog roka će biti održani u prostorijama Fakulteta nakon 15. maja, po rasporedu koji će biti istaknut na sajtu Fakulteta.

Ostale aktivnosti, vezane za prijavu i održavanje ispita u junskom ispitnom roku, kao i aktivnosti vezane za upisni period za akademsku 2020/21. će se obaviti prema akademskom kalendaru za akademsku 2019/20. godinu.

Drage koleginice i kolege,

U želji da vas upoznamo sa aktuelnim odlukama KONUS-a, stavljamo vam na uvid

IZVOD IZ SAOPŠTENJA REKTORSKOG SAVETA KONFERENCIJE UNIVERZITETA SRBIJE O PLANU AKTIVNOSTI ZA ORGANIZOVANJE NASTAVKA AKTUELNE ŠKOLSKE GODINE

Na 10. sednici aktuelnog saziva Rektorskog saveta Konferencije univerziteta Srbije (KONUS), održanoj 28. aprila, a koja je za primarnu funkciju imala pripremu nastavka funkcionisanja univerziteta u okolnostima koje bi trebalo da uslede nakon ukidanja vanrednog stanja, usvojeni su sledeći zaključci, koji se tiču osnovnih i master studija:

- Najvažniji prioritet KONUS-a u ovom trenutku uspešno okončanje letnjeg semestra školske godine 2019/2020. Iz ovog razloga, potrebno je da budu osmišljeni najbolji načini za naknadno organizovanje praktične nastave i adekvatne provere znanja.

- U vrlo kratkom roku od proglašenja pandemije i uvođenja vanrednog stanja, svi univerziteti u sastavu KONUS prešli su na rad na daljinu, koji je podrazumevao organizovanje elektronskog izvođenja nastave, pri čemu završni ispiti i dalje moraju da budu organizovani u sedištu odnosne ustanove. Ispunjenost planiranog obima nastave veoma je visoka, pri čemu su studenti pokazali visok entuzijazam u praćenju nastave i dobro su je prihvatili. Rad na daljinu zahtevao je i veće angažovanje nastavnika nego u uobičajenim okolnostima, pa je ovo je intenzivan period i za njih.

- Nakon ponovnog puštanja u rad međugradskog i gradskog saobraćaja, preduzeće se mere za vraćanje studenata u učionice. Među najvažnijim merama je adekvatna dezinfekcija zgrada svih fakulteta, kao i odgovarajuća obuka za tehničko osoblje, zaduženo za staranje o higijeni u objektima. Za studente i zaposlene biće obezbeđena odgovarajuća zaštitna sredstva u fakultetskim i univerzitetskim zgradama.

- Pošto pojedini fakulteti imaju aprilski ispitni rok, koji zbog vanrednog stanja nije mogao da bude održan, naknadno održavanje tog roka prvi je zadatak, uz obavezno obezbeđivanje propisane fizičke distance u prostorijama u kojima se izvode ispiti ili praktična nastava i konsultacije.

- Prijemni ispiti za upis na fakultete biće prilagođeni ispunjenju obaveza u srednjim školama.

- Fakulteti će u adekvatnoj meri produžiti rokove za izradu i odbranu završnih radova na osnovnim studijama i master radova.

- Univerziteti članovi KONUS preduzeće sve potrebne mere da studentima, nastavnicima, istraživačima i saradnicima bude i nakon ukidanja vanrednog stanja omogućen nesmetan dalji akademski i profesionalni razvoj i ostvarivanje svih njihovih ciljeva i interesa kao članova mnogobrojne i solidarne akademske zajednice u Republici Srbiji. Ovaj visok prioritet članovi KONUS sprovodiće uz poštovanje svih propisanih mera za zaštitu javnog zdravlja i u stalnoj koordinaciji sa nadležnim organima javnih vlasti.

BRŽI INTERNET PROTOK ZA STUDENTE

Kabinet predsednika Vlade u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija je obezbedio podršku teleoperatera da omoguće brz protok interneta za studente kojima je to neophodno. Kako bi se ovo postiglo, potrebno je da studenti koji imaju problema sa protokom interneta i otežano prate online nastavu, do utorka 5. maja, to prijave na e-mail adresu Ova adresa e-pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript u vašem brauzeru da biste je videli. i tom prilikom napišu broj svog mobilnog telefona i naziv operatera kako bi se na tom broju telefona pustio brz internet.

PRODUŽEN ROK ZA STIPENDIJE FONDACIJE KONRAD ADENAUER

Usled aktuelne situacije sa Corona virusom, rok za dostavu konkursne dokumentacije za KAS stipendiju je PRODUŽEN.

Novi rok za dostavu dokumentacije je: 30. jun 2020 godine.

Detaljne informacije,opšti uslovi konkursa, lista neophodne dokumentacije, kao i prijavni formular nalaze se na linku:

https://www.kas.de/sr/web/serbien/statische-inhalte-detail/-/content/produzen-rok-za-dodelu-stipendije-2020-2021-2

Ostali uslovi konkursa su isti.

NASTAVA U USLOVIMA VANREDNOG STANJA

Drage koleginice i kolege,

U skladu sa proglasenim vanrednim stanjem u Republici Srbiji, obavestavamo vas da je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnoloskog razvoja danas nalozilo da organizujemo izvodjenje nastave na daljinu, odnosno na nacin koji ne zahteva fizickog prisustva studenata na visokoskolskoj ustanovi.

Molimo vas da danas kontaktirate predmetne nastavnike i saradnike radi konkretnijeg dogovora.

Predavanja i vezbe ce se odrzavati u rasporedom predvidjenim terminima preko skype-a.

Sluzbe Fakulteta nastavljaju sa radom ali u skracenom radnom vremenu. Studentska sluzba ce raditi od 10-13h.

Hvala na razumevanju,
Uprava Fakulteta

COVID 19 - OBAVEŠTENJE MINISTARSTVA PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA

12.03.2020.


Ovim putem Vas obaveštavamo da su zbog pojave COVID-a 19 (korona virusa) zabranjena javna okupljanja u zatvorenom prostoru sa više od 100 (stotinu) ljudi. Ukoliko su grupe za predavanja veća od tog broja, potrbno je izvršiti reorganizaciju u nastave i napraviti više manjih grupa.

Takođe, potrebno je razmotriti mogućnost odlaganja planiranih ekskurzija, programa razmene i studijskih putovanja u inostranstvo.

Do odlaganja može doći ukoliko je planirano da se putovanja realizuju u područjima u kojima je izbila ova respiratorna infekcija, a zvanični državni organ izdao preporuku da se tu ta područja ne putuje.

U skladu sa zdravstvenim preporukama koje ustanove primenjuju radi sprečavanja širenja infekcije, potrebno je redovno održavanje prostora visokoškolskih ustanova:

- provetravanje amfiteatra, vežbaonica, kabineta i svih prostorija u kojima borave studenti i profesori;

- redovno pražnjenje korpi za otpatke koristeći rukavice;

- pranje i dezinfikovanje podova, zidova, vrata i površina klupa;

- redovno snabdevanje sapunom toaleta, učionica i vežbaonica;

- izdavanje preporuka studentima i zaposlenima da redovno peru ruke, da ne dodiruju oči, usta i nos neopranim rukama;

- posstaviti preporuke o preventivnim aktivnostima na sajtove fakulteta.

U vezi sa tim, potrebno je svakodnevno pratiti novonastalu situaciju i preporuke koje izdaje zvanični državni organ.

FEPPS NA SAJMU OBRAZOVANJA, NOVI SAD 2020.

Stipendije za studije u Republici Srbiji 2020/2021

 

Fondacija Konrad Adenauer raspisuje konkurs za dodelu stipendije za studente koji studiraju u Republici Srbiji za 2020/2021. godinu.Rok za dostavu dokumentacije je: 30. april 2020. godine.

Prijavni formular možete skinuti ovde.

SPISAK DIPLOMA ZA PREUZIMANJE

MEĐUNARODNA STUDENTSKA NEDELJA U BEOGRADU (ISWiB) 2020

Evropska škola debate #6

Informacioni centar Evropske unije i Otvorena komunikacija raspisuju konkurs za šestu generaciju polaznika„Evropske škole debate”.

Na konkurs se mogu prijaviti isključivo srednjoškolci i studenti.

Izabrani kandidati će pohađati radionice o veštini debatovanja, argumentaciji, javnom nastupu i Evropskoj uniji.

Tri grupe polaznika, u Beogradu, Nišu i Novom Sadu pohađaće ukupno 8 radionica, od novembra 2019. do februara 2020, subotom od 12 do 15 časova.

Predavači će biti treneri debatnih veština i najbolji učesnici debatnih takmičenja u Srbiji i inostranstvu.

Troškovi putovanja za đake i studente iz drugih gradova biće refundirani.

Konkurs je otvoren do nedelje 3. novembra 2019. godine.Prijave se vrše isključivo putem online formulara koji možete pronaći na sledećem linku:

https://docs.google.com/forms/d/1UNj9gYnHfWcCDjtOw3hLGs4lpCWDlRzoUW1COQbIvAI/viewform?edit_requested=true

Tročlani žiri sastavljen od debatnih trenera će odlučivati o kandidatima koji će biti izabrani da učestvuju na Evropskoj školi debate na osnovu odgovora iz upitnika. Molimo sve zainteresovane da popune sva polja u upitniku i u odgovorima pokažu svoju motivaciju za učešće.

Svi podaci koji budu uneti u formular biće korišćeni samo i isključivo za potrebe konkursa i neće biti deljeni sa trećim licima.